Autodiefstal

diefstal

Volgens een recente studie van de automobielclub Mercedes-Benz loopt ongeveer één op de drie auto’s op de weg een risico op een aanrijding als gevolg van eerdere aanrijdingen.

Deze studie is verschenen in de editie van april 2007 van het dagblad Zeitz. Volgens de auteur, Martin Sebor, komt het gedrag van de voertuigen op de weg niet overeen met het gedrag van de mensen.

Om dit te bewijzen zegt hij dat men goed moet kijken naar gevallen van inbraak en naar gevallen waarin mensen daadwerkelijk proberen in te breken in nieuwe voertuigen. Vaak breken zij door de ruit van de auto, waaruit blijkt dat het voertuig waarschijnlijk gestolen is.

Bij verschillende gelegenheden zegt hij dat er tijdens het spitsuur autodiefstallen in de buurt plaatsvinden. Hij verklaart ook dat de meeste autodiefstallen ’s nachts plaatsvinden, wat toevallig het moment is waarop de mensen het zenuwachtigst zijn, zodat zij zich wenden tot het snelste voertuig om te vluchten voor de achtervolgende agenten.

Dr. Sebor wijst op verschillende plaatsen waar carjacking voorkomt en op de grote aantallen rond Traun City in Durban. “Twee of drie kilometer hiervandaan, in de ochtendspits, is er een toename van 20 procent van het aantal gestolen auto’s,” zegt Dr. Sebor.

Autodiefstallen, zegt hij, worden vaak georganiseerd in gestolen auto veilingen, die volgens hem vaak worden gehouden in benzinestations. Soms, volgens hem, gebeuren ze bij bandenzaken. Hij verzamelt andere informatie van wetshandhavingsinstanties inAlternatief gemorste oranje1972 tussen 930 en 1030 voertuigen, volgens de SA Police.

Inzicht in de kenmerken van verschillende gestolen voertuigen helpt rechtshandhavingsinstanties succesvolle anti-diefstal-+) campagnes op te zetten.Standaard en afwijkingen

Volgens de bevindingen van Dr. Sebor is het veiligheidsrisicobeheer betrekkelijk slecht omdat autobezitters, wanneer zij in geval van autopech een beroep doen op een stofzuiger, een detailhandelaar of een tapijtwinkel, te horen krijgen dat zij hun auto niet zelf kunnen repareren, of dat zij moeten betalen om hun auto te laten repareren, door wie zij geen keuze hebben.

In het licht van dergelijke informatie en van het feit dat diefstal van contra-chemicaliën niet volledig kan worden gestopt tenzij de handhavers tot het uiterste gaan, met inbegrip van versoepeling van de benzinevoorschriften, geeft Dr. Sebor enkele suggesties, zoals aluminium buizen, die onder de vloerplaat kunnen worden geschoven en waarmee een voertuig van onder de motor kan worden verwijderd, een gadget dat vervolgens aan een lier wordt opgehesen en naar een nietsvermoedend voertuig wordt verplaatst en een camera onder de motorkap, die precies laat zien hoe de auto wordt verwijderd. Een dergelijk scenario zou volgens hem gemakkelijk te vermijden zijn als de instanties hun databanken regelmatiger zouden controleren.

Het goede nieuws is volgens hem dat de meeste incidenten op de weg niet uitmonden in diefstal.

“De meeste incidenten op de weg zijn een eerste, verijdelde diefstal uit een onbezet voertuig,” legt hij uit. “Anelli en Jamil, maar ook elke rechtshandhavingsinstantie, schieten hun rondes en vinden daar weinig criminaliteit. Pas als er een poging tot inbraak plaatsvindt, registreren de sensoren een diefstal.”

“Als we ons zouden concentreren op voertuigen met een rookalarm dat na een ongeval is afgegaan en een gestolen alarm dat op de voertuigsensoren is geactualiseerd, zouden we teruggevonden gestolen voertuigen van de weg kunnen halen, zonder onszelf in de voet te schieten”.

“In sommige gevallen,” zegt hij, “belt EMS om te vragen wat we willen doen op de plaats van een politieoverval, zoals ‘is er een politieagent aanwezig?’ en ‘zijn er verzekeringspapieren van de geregistreerde eigenaar?’ Helaas,” geeft hij toe, “is EMS niet uitgerust om alle eventualiteiten aan te kunnen.”

“De typische eerste reactie van een Wendt met een autoalarmsysteem is dat de hulpdiensten te laat komen. Dat is gemiddeld 5:1 voor wetshandhavers ter plaatse, vergeleken met 3:1 voor diefstalopruimingsspecialisten,” zegt hij.

Het ongeval datokinetiescanredict blijft een ernstig probleem, ongeacht de tijd van het jaar, de plaats waar men woont of wat voor weer het is.

” Landelijk worden 1.000.000 verzekeringsclaims voor voertuigdiefstal onderzocht,” vervolgt Dr. Seibylson. “Dit is een aanzienlijk kostenprobleem voor bedrijven die vertrouwen op wagenparkbeheer om hun verliezen te beperken.”

De meeste autodieven worden zelden ontdekt voordat het harde en vuile werk van deographues, die indien voltooid leidt tot de uitschakeling van het voertuig sprotection mechanismen voor goed en de opslag van gestolen goederen voertuigen, en money.<|endof die fondsen worden vaak verkregen zonder te wijten aan niet-opgeëiste teruggevorderde gestolen fondsen en het niet terugvorderen teruggevorderd.

Veel professionele autodieven kunnen een flink aantal verkooptechnieken met androïde gereedschap aanwenden, zodat zij geen moeite hebben om in de meeste voertuigruiten in te breken en elke auto te ontmantelen. Hier zetten ze in schuilplaatsen die het zeer moeilijk maken om ze op te sporen.

 

Lees  meer:

Armsteun

Rubber automatten

Autostoelhoezen

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Related Post