Het belang van autorijden

Rijschool Tilburg

 

De theorie-evaluatie is het laatste deel van uw praktijkopleiding voordat u uw praktijkexamen aflegt, en dit is een belangrijk onderdeel van het behalen van uw rijbewijs. Het stelt de DSA in staat om te controleren of je de verkeersregels hebt begrepen en ze nu begrijpt.

U wordt getest in de veronderstelling dat u kunt rijden en daarbij zowel de veiligheid als de hoffelijkheid in acht neemt.

U wordt gevraagd nummerplaten van de juiste afstand te lezen en tijdens het rijden moet u zich houden aan de aangegeven maximumsnelheid.

U wordt ook gevraagd twee achteruitrijtests uit te voeren. De DSA zal voor elke test een andere examinator gebruiken. Eerst moet u aantonen dat u het voertuig kunt omkeren in de richting van de test, daarna moet u achteruit parallel parkeren. Het eindexamen zal worden uitgevoerd nadat u ongeveer een halve minuut op een willekeurige weg hebt gereden.

Factoren die het resultaat van je theorie-examen zullen beïnvloeden

Het slagingspercentage is het behalen van 75% van de theorie en het rijexamen. Dit is een goed slagingspercentage, maar er moet worden opgemerkt dat er een aantal elementen van de theorie zijn die niet in het rijexamen zelf aan bod komen en daarom zullen sommige elementen van de theorie moeten worden geleerd nadat u uw theorie hebt gehaald. Sommige testen zijn:

Verreweg het belangrijkste om te onthouden is dat je zelfverzekerd moet zijn voordat je gaat rijden of een rijexamen gaat afleggen. De meeste mensen falen omdat ze denken dat ze goed genoeg zijn om te slagen en over zelfvertrouwen. Dit is zeker niet de beste winnende strategie. Probeer om zich te concentreren en zelfverzekerd te zijn voordat zelfs het nemen van de test. Vergeet niet dat je zo weinig of zo veel over je capaciteiten kunt vertellen als je wilt. Stel uw rij-instructeur vragen als “waarom ben ik geboekt om de test te doen? Wat is de theorie en hoe is het gerelateerd aan praktisch rijden? Wat is rijtheorie en hoe wordt het eigenlijk onderwezen? Wat is rijexamenbeoordeling en wat kan ik beter leren?

Door het hebben van een of twee rijlessen voor het nemen van de theorie krijg je een goede grip op de test en zal het een stuk makkelijker maken. Het is OK om te leren wat je moet weten voordat u zich verbinden tot het nemen van de test, want zoals we hierboven hebben gezegd, in de loop van uw rij-leven zal u worden opgeroepen om situaties en instanties die uw rijvaardigheid zal testen ondernemen. Vertrouwen is de sleutel tot deze afdeling en een van de beste manieren om de beste greep op de test en het vertrouwen dat nodig is om te slagen te krijgen is om te oefenen. Vraag uw rij-instructeur voor zo veel rijlessen als je mogelijk kunt veroorloven. Je zou verbaasd kunnen zijn over de kosten hoe dergelijke lessen kunnen helpen je zelfvertrouwen te vergroten.

Een essentieel element van de verkeersveiligheid dat uw rij-instructeur zal ongetwijfeld druk op je is het gebruik van je spiegels. Als je leert rijden, is het gebruik van je spiegels van cruciaal belang en een van de moeilijkere aspecten bij het leren is het gebruik van je spiegels.

Een spiegels baan is een baan voor iemand die moet controleren en aan te sluiten op de informatie met betrekking tot het verkeer materie om te anticiperen op de noodzaak voor u om de spiegel die overeenkomt met de richting van het verkeer te controleren om veilig te volgen. Totdat je die baan zelf kunt verwerven, moeten anderen om je heen zich bewust zijn van het feit dat je aan het leren autorijden bent en er daarom voor zorgen dat je je spiegels op de juiste manier gebruikt.

Een spiegel in het rijden is niet iets dat gebeurt in een handomdraai; het is iets dat je doet op een regelmatige basis. Dit komt omdat u verantwoordelijk bent voor de veiligheid en bescherming van uzelf en het leven van andere mensen op de weg. Een voertuig met rijspiegels is een essentiële aanvulling op uw rijvaardigheid. Spiegels kunnen voorkomen dat u mensen of obstakels raakt die verder weg zijn dan het bereik van uw voertuig. Spiegels kunnen ook voorkomen dat u paaltjes en geparkeerde auto’s raakt. In de Verenigde Staten zijn er wetten die betrekking hebben op het rijden en het gebruik van spiegels. Ruiterspiegels zijn een exacte wetenschappelijke uitvinding en iedereen die de juiste werking kent, moet kunnen uitleggen hoe ze werken.

Over het algemeen hebben mensen nooit echt gemerkt hoe spiegels werkten, totdat ze het nodig hadden. Nu zijn rijspiegels anders dan vroeger, omdat ze elektrisch zijn en geen lijnen of rages nodig hebben. Elektrische spiegels zijn zelfwerkend en u kunt ze laten bewegen door op een knop te drukken. Bij oudere modellen moest u het paneel in de spiegels voorzichtig indrukken, deze knop stond bekend als de ‘opgelapte kabel’ en u moest dit doen telkens wanneer u de stuurknuppel verschoof. Nu is er een muis styleWorking Mirror, deze werkt met behulp van draden en een hydraulisch systeem zodat de spiegel altijd in de oorspronkelijke positie blijft. Deze spiegel kan in bijna alle richtingen worden versteld zolang je de horizontale positie aanhoudt en je kunt de kijkhoek naar voren of naar achteren van het voertuig verplaatsen. Hoewel er verschillen kunnen zijn in hoe de spiegels eruit zien als ze niet goed zijn afgesteld.

Het eten van een snelle hap en een drankje tijdens het rijden zorgt ervoor dat je je concentratie verliest en je gezichtsvermogen wordt aangetast.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Related Post

AutodiefstalAutodiefstal

Volgens een recente studie van de automobielclub Mercedes-Benz loopt ongeveer één op de drie auto’s op de weg een risico op een aanrijding als gevolg van eerdere aanrijdingen. Deze studie

READ MOREREAD MORE