cafeteachers auto-motor Hoe installeer je een auto

Hoe installeer je een auto

Glascoating auto

 

De glascoating van auto’s kan, naar mijn ervaring, alleen door specialisten worden uitgevoerd. Gelukkig is het proces gemakkelijk uit te voeren en vereist het niet dat je kennis van auto’s hebt om het werk uit te voeren. Ik heb mijn eerste coating uitgevoerd met de hulp van mijn zoon, voornamelijk omdat ik niet genoeg kennis had van het werk en het mij iets gemakkelijker leek.

De eerste laag moet direct uit de fles worden aangebracht. De beginner moet leren hoe hij het materiaal moet aanbrengen, wat zeer belangrijk is. gevolgd door het juiste aantal lagen, zodat zoveel mogelijk van het oorspronkelijke lakwerk kan worden geconditioneerd. De lagen moeten in golven worden aangebracht, zodat de lagen elkaar kunnen overlappen. Deze techniek wordt “water clearing” genoemd, en wordt in de volgende stappen herhaald.

De tweede laag moet worden aangebracht als er nog blanke lak op de auto zit. De blanke lak moet in lagen worden aangebracht. De vereiste vaardigheid is het aanbrengen met de vrije hand. De lagen moeten nu drogen voordat ze opnieuw worden aangebracht.

De derde lagen bestaan uit gelijkmatig verdeelde verf. De gemengde verf geeft een zeer gelijkmatige afwerking. De talrijke kleine deukjes die tijdens het rijden ontstaan, worden vermeden door de auto te coaten.

Ongegroepeerde verflagen worden op het oppervlak aangebracht in direct zonlicht of in een omgeving die onevenwichtigheid in de toepassing bevordert. In tegenstelling tot het vorige geval is het aanbrengen in direct zonlicht in dit geval een iets grotere uitdaging. De verf kan aanvankelijk worden verdund met behulp van warmwatertechnieken. De vier lagen worden vervolgens op een zeer gelijkmatige manier aangebracht, zonder tussenruimtes.

In dit stadium moeten onregelmatige voorwerpen, zoals spijkers of krassen, worden verwijderd voordat de auto wordt geschilderd, omdat het risico bestaat dat er krassen op komen.

Als u tevreden bent met het resultaat, dan is het tijd om de afwerking te verzegelen. Er wordt een waslaag aangebracht. Er wordt een enkele of dubbele waslaag op de auto aangebracht, afhankelijk van de afwerking en de afwerklaag.

Vervolgens laat men de auto drogen in een open omgeving. Gewoonlijk is een kamer of een garagehallux voldoende. De tijd die nodig is voor de afwerking kan variëren, afhankelijk van de omgevingstemperatuur en de vochtigheid. Gewoonlijk duurt het drie tot vier weken voor de afwerklaag droog is. Nadat de auto ongeveer acht weken heeft gedroogd, wordt de was op het oppervlak aangebracht en vervolgens wordt de auto om de maand in de was gezet, gedurende ongeveer acht tot twaalf maanden, totdat de auto waterbestendig is.

Als de afgewerkte lak speciale eigenschappen heeft, worden deze aangebracht met behulp van een geheim mengsel. Het geheime mengsel wordt bereid naar gelang van de aard van de afwerkingslaag en de kleur van het voertuig. De meeste afwerkingslagen bevatten ook corrigerende materialen.

In dit stadium is het gemakkelijker te begrijpen hoe de waterdichte afwerking tot stand komt. De watergeïsoleerde parels van een kwart grootte, bekend als de “fustion film”, worden op het oppervlak aangebracht. Tussen de parels zit een schurende vulstof die de taaiheid verhoogt en de wrijving vermindert. Ter vergelijking, een fijn metalen filament wordt gebruikt om het reflecterend vermogen van de reflecterende verven te verminderen.

De grondlaag wordt aangebracht met een transparant additief op waterbasis. Hierdoor ontstaat een relatief taaie, doorzichtige laag die een goed kleurcontrast biedt en tegelijk een beschermend en waterafstotend oppervlak vormt. De grondlaag is een semi-transparante afwerking om de wrijving van water tijdens het rijden te helpen verminderen.

De blanke lak wordt aangebracht met behulp van een kleefstof op waterbasis. Additieven helpen dit te vergemakkelijken en bieden bescherming tegen de ultraviolette straling van de zon. Zij verlagen de inwendige temperatuur van het voertuig en maken het beter bestand tegen roestvorming. Het chroom van het voertuig wordt duurzamer gemaakt door de toevoeging van een beschermende afwerking.

De afwerking op waterbasis is tot zes maanden waterbestendig. De duur van de waterbestendigheid varieert met de intensiteit van de zon. Behandeld chroom is automatisch beschermd tegen vocht en regen.

Chroom kan gemakkelijk worden schoongemaakt. Als het gebarsten en stoffig is, kan het worden schoongespoten en gereinigd. Intimiteiten van zonneschade kunnen ook worden verwijderd met een scheermesje. Zodra dit is gebeurd, wordt een ademende doek gebruikt om het oppervlak te drogen. Als het chroom beschadigd is, kan het in de was worden gezet met een speciale was. Hoe de afwerking ook wordt genoemd, ze wordt aangebracht met hoge hitte, meestal tussen 500 en 1000 graden Fahrenheit, en het chroom wordt gepolijst om het weer helder te maken.

Lees meer:

Auto coaten

Steenslag folie

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Related Post