mode deuk reparatie

Car wrapping

Indien u een volledige car wrapping wenst, die vaak wordt gebruikt voor modeauto’s of auto’s die reeds zeer courant zijn, zal de kostprijs van de wrap iets hoger liggen, ongeveer tussen 15 en 25 euro.

Bij een zeer licht ontwerp, meestal gebruikt op modeauto’s of dun vermomd zonder veel poespas, kan de auto worden afgewerkt met spuitbussen spuitverf. Deze methode is een stuk goedkoper dan het gebruik van dubbel tape. Bij dubbeltape zou de auto worden ingespoten met NOTE versnellen. Dit is precies wat er bedoeld wordt als iemand zegt “NOTE acceleration”! Het betekent dat de auto een zodanige behandeling krijgt dat hij niet kan herstellen van een stuiterende hobbel, hij krijgt maximale wrijving. Een vliegtuig heeft zo’n behandeling niet nodig, dit betekent dat het de hobbel gewoon “opblaast”.

In dunne film verpakking is de technologie van materiaal tussen afbraak en bescherming van de auto de sleutel, die alleen is gebruikt voor de huid. De merkdikte van de films kan zo dun zijn als 0,005 cm, de dikte van een stuk papier. Dergelijke dunne films die letterlijk de dikte van een stuk papier zijn niet goed voor de auto als het zou vervagen voordat het vinyl krijgt schuren.

Als u denkt dat een lakloze auto kan worden gedupliceerd, is het antwoord nee. Daar is een gesloten systeem voor en dat heet “paintless dent repair”. Het is een revolutionair systeem waarbij de reparatie wordt gestart door de deuk te verwijderen en wordt beëindigd door een bumper aan te raken. Dat is de basis van een lakloze deuk reparatie. Voor een auto die ernstig is uitgedeukt, zal het uitdeukloze systeem meestal de deuken herstellen.

Over het algemeen wordt de techniek van de lakloze deuk reparatie gestart met het verwijderen van de deuken. Dan helpt een reeks processen de afwerking van de auto te herstellen en dit alles wordt gedaan onder begeleiding van een technicus die in lekentaal met de klant spreekt. In principe legt hij uit wat er is gebeurd en wat er moet gebeuren. Dan voeren ze samen de klus uit. Als het proces correct wordt uitgevoerd, is het eindresultaat zeer indrukwekkend en ziet het er zeker uit alsof de auto helemaal geen ongeluk heeft gehad. Voor kleine deukjes en scheurtjes wordt meestal een plug and push systeem gebruikt. Een vulmiddel wordt dan tussen de beschadigde zone en de metalen lijn geduwd. De plug heeft de vergelijkbare functie van het verwijderen van de deuk dus het is vergelijkbaar met een plug en push tool gebruikt bij het verwijderen van insecten. De technicus neemt de plug uit en duwt het herstelde metaal in het gat, waarna de plug wordt uitgetrokken. De plug herstelt de deuk en duwt het metaal terug in de machine. De techniek van de lakloze deukreparatie wordt ook gebruikt voor verf. De deuk wordt verwijderd vóór het eigenlijke lakken. De verf wordt niet aangetast door het las- en verfproces.

Uitdeuken zonder spuiten is een proces dat vergelijkbaar is met plastic lassen. Bij dit reparatiesysteem is het niet meer nodig vermicirl, plamuur en verf aan te brengen, terwijl het aanbrengen van een nieuwe deuk een kwestie is van het vervangen van het beschadigde materiaal door nieuw materiaal. Dit is een cruciaal verschil. De procedure elimineert de noodzaak van herschilderen en de bijbehorende kosten van verf. Zodra de deuk is afgedicht, is het metaal beschermd voor hergebruik.

Het verschil tussen “paintless dent repair” en plastic lassen is dat bij de reparatie van deuken geen spijkers en Sixneau-klemmen hoeven te worden gebruikt. De reparatie heeft de mogelijkheid om snel te werken. Lassen vergt meer tijd voor de reparatie en hoewel sommige mensen hier een voordeel bij hebben, is het formeel goedgekeurd door automonteurs. Het kan zelfs een betere keuze zijn dan de alternatieve optie van “paintless dent repair” vanwege de snelheid waarmee het proces werkt.

De procedure ziet er in detail als volgt uit:

1. Het normale reparatieproces volgt;

2. de fusieoplossing wordt toegepast met toestemming van ABS of SAE;

3. het schild of de reparatiebasis wordt gebruikt om de reparatie op te plaatsen;

4. de afgekoelde oplossing wordt op de beschadigde zone aangebracht;

5. De actuatorarmen worden gebruikt om het metaal eruit te tillen;

6. de beschadigde zone wordt gereinigd en een dunneEven laag wordt tussen de platen gelijmd om de nauwkeurige reparatie te bevorderen;

7. De geleidestangen worden van links naar rechts bewogen;

8. Een hulpstaaf wordt van opzij bewogen om de verbinding tussen de twee staven te bevorderen;

9. De basis wordt in de gewijzigde positie gebracht en het schild wordt ingesteld.

De buitenste stevigheid van de auto wordt dus verbeterd rond de beschadigde zone. De herstelling wordt ook doeltreffender gemaakt doordat de basis wordt weggedrukt of verwijderd.

Verschillende manieren om de duurzaamheid van uitdeukherstel door dezelfde expert te verbeterenBij uitdeukherstel zonder uitdeuken hoeven de deukjes niet opnieuw te worden aangebracht. Dit is een plausibele optie wanneer de expert wijst op duurzamere producten.

Lees meer:

Auto wrappen

Auto chippen

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Related Post